-2 U
REGISTRES D
['57']
"Faict au Bureau de lad. Ville, le neufiesme Feb­vrier mil vc lxxi.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins dc la Ville de Paris, tous vostres.n'1)
la resignation faicte par monsieur de Villabry, con­seiller du Roy en sa Court des Aydes, de l'office dc Conseiller en ladicte Ville. Si vous prions n'y faillir.
CCCLXVI1I [LV]. — Touchant les haultes eaues.
io lévrier 1571. (A, fol. 32 v°; B, fol. 37 r°.)
Le sabmedy, dixiesme'2' jour de Febvrier mil vc lxxi, messieurs les Prevost des Marchans et Esche­vins de la Ville de Paris, voyans Ia riviere de Seyne fort haulte, impétueuse et agittée de ventz, et icelle se accroistre et augmenter de jour à aultre en lad. Ville, mesmes qu'elle battoit dessus et cou­vrait le troisiesme degré ou marche de la Croix de Greve en montant, et s'estendoit jusques dedans la principalle porte de l'Hostel d'icelle Ville, de sorte que l'on n'y entrait plus à pied secq, ains fut faicte ouverture de l'aultre porte qui est plus hault, du costé de l'eglise du Sainct Esprit, dont pou­voient advenir grans inconveniens, tant es ponlz de Iad. Ville, que aultres lieux, maisons ct édif­fices proches d'icelle riviere, ainsi qu'il avoict faict ceste année en plusieurs villes et aultres lieux de ce Royaulme, et hors icelluy.
Et pour iceulx inconveniens prevenir'3) ety promp­tement pourveoir mesd. sieurs auroient, la matiere mise en deliberation, conclud de prier, et de faict auroient prié mond, sieur le Prevost des Marchans de aller, assisté du Procureur du Roy el de la Ville, par devers Messieurs des Comptes, pour leur faire remonstrances de ce que dessus, affin d'y estre par eulx pourveu, pour le regard du Pont au Change appartenant au Roy, ainsi qu'ilz verraient bon estre et en tant que a eulx appartenoit. Ce que lesd.
sieurs Prevost et Procureur du Roy et de la Ville auroient aussy tost faict.
Et sur lesdictes remonstrances, auroient lesd. sieurs des Comptes ordonné que visitation seroit faicte esdictz pontz (4).
Ce qui auroit esté faict le mesme jour, lant par monsieur le Lieutenant criminel, Maistres des œuvres de lad.Ville, que aultres.
Et pour le regard de mesd. sieurs dc la Ville, ilz auroient icelluy jour, la nuict et jusques au len­demain matin, encores qu'il feust jour de dimanche, attendu l'importance de l'affaire, faict faire une tranchée au bout du pavé de Ia chaussée estant hors la porte Sainct Anthoine pour le passaige et éva­cuation des eaues; et sur icelle tranchée faict faire ung pont dormant servant de passaige à lad. porte Sainct Anthoine; comme au semblable auroyt esté faicte par lesd. Maistres des œuvres autre tranchée ès pontz dormantz de la porte Sainct Martin, pour y attirer et faire passaige à ladicte eaue venant en grand habondance du costé de lad. porte Sainct An­thoine.
Après ces choses faictes et executées comme des­sus est dict, lad. riviere se seroit peu après abais­sée et diminuée plus de demy pied de hault ou plus, par chascun jour et nuict, ainsi que chascun a peu veoir à l'œil.
CCCLXIX [LVI]. — MoNSr le President Prevost receu Conseiller de Ville.
io fevrier 1571. (A , fol. 33 v°; B, fol. 37 v°.)
Du sabmedy, dixiesme jour de Febvrier mil vc soixante el unze.
En l'assemblée faicte en l'Hostel de la Ville de Patis, de messieurs les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers de lad. Ville, suivant les
mandemens envoyez ausd, sieurs Conseillers, pour adviser sur la resignation faicte par monsieur dc Villabry de son office de Conseiller d'icelle Ville, au proffict de monsieur me Bernard Prevost, conseiller du Roy en son Conseil privé, et President en sa
f Ce mandement n'existe pas dans B. <3' B porte à tort «neufiesme):. <3) Dans le Registre A on lit c-preveoir-.
<4> Nous avons vainement cherché la trace de cette décision de la Chambre des Comptes dans la collection des Mémoriaux recon­stitués. (Archives nai., P 34 16.)